Biz sorduk, Mercedes cevapladı! İlk kez Aksam.com.tr’de yayımlanıyor
Akşam Araba Pazarı’na geçtiğimiz hafta konuk ettiğimiz Mercedes A Sedan ile ilgili merak ettiklerimizi ve sosyal medyadan gelen soruları dün Mercedes yetkililerine özel bir toplantı ile ilettik. Sosyal medyadan bize ulaşan kampanya sorularının yanı sıra Mercedes A Sedan’ın ilk bakımında neler yapıldığına bire bir şahit olduk. Avrasya Tüneli’nin İstanbul boğazının altından geçmesi gibi biz de Mercedes A Sedan’ın altından geçtik ve tüm merak ettiklerimizi Mercedes yetkililerine sorduk, onlar cevapladı. Bu soru cevapta Mercedes’in sesli komut sisteminde geliştirmeler yapıldığını belirten yetkililer geçtiğimiz hafta Almanya’da edindikleri bilgileri ilk kez Aksam.com.tr’ye anlatılar.
Mercedes A Sedan ile yaptığımız yol testinden sonra Türkiye’de belki ilk defa bu otomobilin ilk bakımını da dün biz yaptırdık. Servis öncesi buluştuğumuz Mercedes yetkililerine önce sosyal medyadan gelen soruları, sonra ilk servis sırasında yapılan bakımları bir bir sorduk. Bu sorulara cevaplar sırasında Almanya’da sesli komut sisteminin güncellenmekte olduğu bilgisini aldık.
2/57
Geçtiğimiz hafta Almanya’da olduklarını belirten yetkililer, sesli komut sistemine getirilen yenilikleri Türkiye’de ilk kez Aksam.com.tr’ye anlattı. İlk servisin güncel fiyatını, servisin anahtar verilişinden geri alınmasına kadar gerekli olan toplam süresini ve serviste yapılanları sizler için öğrendik. İşte dün Mercedes yetkilileriyle yaptığımız özel toplantıdan sayfalarımıza kalan A Sedan ilk servis bilgileri ve sizden gelen sorularla beraber sorduğumuz tüm sorulara verilen cevaplar…
3/57
Mercedes yetkilileri ile İstanbul’da bir yetkili serviste buluştuk. Ürün hakkında lastik tercihleri ve kampanyalar hakkında sorular yönelttik.
4/57
Önce sosyal medyadan gelen, “Yeni Mercedes A Sedan için özel bir kampanya olacak mı?” sorusunu yönelttik. Mercedes yetkilileri, kampanyaların tüm modeller için devam ettiği ve çeşitli kampanyalarının olacağı bilgisini paylaştı.
5/57
Sosyal medyadan bize ulaşan “Mercedes otomobilin ‘Hırsızlık emniyeti aktif, Yetkili Mercedes-Benz servisine gidin’ yazılı mesajının” ne anlama geldiğini Mercedes’in yetkililerine sorduk.
6/57
Bu uyarıyı alan Mercedes sahibi takipçimiz Ahmet Bey’in 2012 model yılı, W246 model kodlu benzinli B 180’e sahip olduğunu bilgi notu olarak buraya ekliyoruz.
7/57
Mercedes yetkilisi daha önce böyle bir uyarı ile karşılaşmadığını ve aracın yetkili servise kontrole götürülmesi gerektiğini söyledi.
8/57
LASTİKLER
Arkasından belki Mercedes A Sedan ile ilk günden beri en çok konuştuğumuz lastikler konusuna geçtik.
9/57
Mercedes yetkililerine “Runflat” lastik tercihlerinin ana nedenini sorduk. Bu tip lastikler konusunda “Yakıt miktarını artırıyor” gibi olumsuz yorumlar ulaştığını kendilerine ilettik.
10/57
Mercedes yetkilileri, runflat tercihli şekilde yetkili bayilere otomobil gönderilmesinin bu lastik seçeneğinin “güvenlik” noktasında öne çıkması olduğunun bilgisini verdiler.
11/57
Mercedes yetkililerinin anlatımından, runflat lastiğin patlama sonrası tamir noktasına kadar verdiği ulaşım mesafesi nedeniyle tercih edildiği sonucu ortaya çıktı.
12/57
“Runflat lastikler konusunda Mercedes farklı bir seçenekle alınamaz mı?” sorusunu yönelttiğimiz yetkililer, bu tercih olmadan da otomobil satabildiklerinin bilgisini verdiler.
13/57
Otomobil satın alma sırasında bu tip lastiklerin hazır tercih olarak bulunduğunu belirten Mercedes yetkilileri, müşterinin teslim konusunda biraz bekleyerek istedikleri lastik tercihi ile satın alım yapabileceklerini sözlerine ekledi.
14/57
Lastikler konusunda yaptığımız konuşmada Mercedes’in iki yıl lastiklere verdiği garanti detayını ekleyen Mercedes yetkilileri, lastik değişimi isteyen müşterilere de bu garantinin verildiğini söyledi.
15/57
SESLİ KOMUT SİSTEMİ
Bunun ardından A Sedan’ı kullandığımız bir hafta boyunca yıldızımızın barışmadığı sesli kontrol sisteminin detaylarını Mercedes yetkililerine sorduk.
16/57
“Mercedes’in sesli kontrolüne biraz alışmak gerekiyor.” diye söze başlayan Mercedes yetkilisi, yurt dışında Mercedes Me Connect’in aktif olduğunu, Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) ile ilgili bazı çalışmalar gereği kapatıldığını söyledi.
17/57
Aynı yetkili, Mercedes Me Connect’in internet erişiminin kapatılması sonrasında sesli kontrolün bütün fonksiyonlarının aktif ve verimli şekilde kullanılamadığının bilgisini verdi.
18/57
Mercedes ile yıldızımızın barışmadığı sesli komut sisteminde “Radyoyu kapat” deyince klimayı kapatmasını sorduğumuz yetkiliden, “Bende yapmıyor” cevabını alıp A Sedan’ın servis sürecinin sonunda yetkili ile birlikte sesli komut kısmını birlikte test ettik.
19/57
Mercedes’in güvenlik noktasında sesli kontrole çok önem verdiğini belirten yetkili, “Direksiyondan el kaldırılmadan ‘Mercedes klima 17 derece’ diyorsunuz, klima kendini 17 dereceye ayarlıyor.” dedi.
20/57
Bu noktada belli komutlar olduğu bilgisini veren Mercedes yetkilisi, otomobilin öğrenme yetisinin kaybolması sonucu (internet bağlantısı kesildiği için) hâlihazırda tanımlı olan komutların kullanılması gerektiğini söyledi.
21/57
Yasal sebeplerden otomobilin öğrenme yetisinin olmadığını söyleyen Mercedes yetkilisi, sık kullanılanların sorulabildiğini ama İstanbul’da iken İzmir’in hava durumunu sormak gibi internete bağlanma gerektiren fonksiyonların çalışmasının şimdilik olmadığını belirtti.
22/57
Mercedes yetkilisi, A Sedan’ın sesli komutuna ilişkin açıklamalarına şöyle devam etti:
“Siz belli bir komutu belli bir şekilde söyleme istiyorsunuz. Onu ilk söylediğinizde anlamıyor, siz onu kendiniz uyguluyorsunuz. Tekrar ediyorsunuz, yine anlamıyor. Yine kendiniz elinizle uyguluyorsunuz. Üçüncü söylediğinizde onu kendisi yapıyor. Artık maalesef bu öğrenme özelliğini kaybetti. Mevcut broşürdeki komutlar geçerli ve bunların kullanımı için otomobili alan kişinin bu komutları kullanması gerekiyor.”
23/57
Otomobilin içinde test sürüşümüz sırasında “Her Mercedes dendiğinde lafa atlıyor” sözlerimizi yorumlayan Mercedes yetkilileri, bu sistemin devre dışı bırakılabildiğini söylediler.
24/57
Sistemi sonuna kadar kullanmak istediğimiz için devre dışı bırakmadığımızı belirttik. Her Mercedes söyleminde araya girmesi noktasında otomobili şahsileştirmenin çözüm olabileceğini düşündüğümüzü aktardığımız Mercedes yetkilileri, buna yakın bir geri bildirimi Almanya’ya verdiklerini ifade ettiler.
25/57
“Mercedes dışında hangi kelime kullanılabilir?” sorusunu tartıştığımız yetkililere, her otomobilin kişiye özel hale geldiği düşüncemizi aktardık.
26/57
Yerleşim yerimizden, memleketimizden, güncel Türkçe isimlerden otomobilimize isim verebilmenin özel bir ortam oluşturacağını, karar verdiğimiz “Ayşe de Fatma da olsa” bize özel bir sesli komut ortamının çıkabileceğini ifade ettik.
27/57
Bankacılık sisteminden sesli tanımanın geldiği durumu örneklendirip aktardığımız Mercedes yetkililerine, otomobile verilecek ismin öğretilmesini tavsiye ettik.
28/57
Sesli komut sisteminin git gide geliştirilen bir noktada olduğunu belirten Mercedes yetkilileri, konuyla alakalı marka çalışmasının yakalanmaya çalışıldığını ifade ettiler.
29/57
Zamanla bu özelliklerin geliştirilebileceğini belirten Mercedes yetkilileri, geçen hafta Almanya ziyaretleri sırasında sesli sistemin daha da geliştirildiğini ifade etti.
30/57
Otomobilin, kendisine seslenenin kim olduğunu ayırt edebileceğini, kim "Hey Mercedes" diye seslendiyse onun sesini aracın içindeki diye sürücü ve yolculardan ayırıp onun söylediği komutları algılayarak yapacağını söylediler.
31/57
Mercedes yetkilileri, böylece seslerin birbirine karışmasının önüne geçileceğini söylediler. Yani yolcular da bu şekilde komut verebilecekler.
32/57
Mercedes yetkilileri ilk servis fiyatlarını sorduğumuz sırada markanın 2019 yılından itibaren 4 yıllık sınırsız kilometreli garanti süreci başlattıklarını belirterek, zaman zaman servis fiyatlarının güncellendiği bilgisini verdi.
33/57
Servis fiyatlarının zaman ve yere göre değişmesine rağmen 30 Temmuz 2019 tarihi itibarıyla İstanbul’da aldığımız temiz bir Mercedes A Sedan için KDV dâhil kampanyalı servis fiyatı 1.450 TL oldu.
34/57
MERCEDES A SEDAN İLK BAKIM
35/57
Bu soruların arasından Mercedes A Sedan’ı servise indirip ilk bakımında neler yapıldığı servis alanında bire bir gözlemledik.
36/57
Servis alanına gelen müşterinin Mercedes A Sedan’ın ilk tesliminin 20 dakika sürdüğü bilgisi verildi.
37/57
Bu 20 dakika içerisinde önce otomobilin girişinde özel bir okuyucu marifetiyle lastiklerin kontrol edildiğini gördük.
38/57
Bu kontrol sırasında lastik diş kalınlıklarının yeterliliği her lastik için ayrı ayrı raporlanan bir ekrana aktarılıyor.
39/57
Arkasından Mercedes lifte çıkarılarak bir yetkili tarafından ışıkla usta gözlerin kontrolünden geçirildi.
40/57
Bu kontroller sonrasında liftten indirilen Mercedes A Sedan’ın fotoğrafı çekilerek sisteme yüklendi.
41/57
İlk kontroller sonrası müşteri toplantı odasına geçilerek, yapılacak bakımlar ve ücretleri hakkında bilgi verildi.
42/57
Daha önce söylediğimiz gibi İstanbul’da 30 Temmuz 2019’da bakım fatura toplamının 1.450 TL olduğu bilgisini aldık.
43/57
Arkasından servise teslim edilen otomobilin normal bir günde sahibine teslimi için 1,5 saatin yeterli olduğu bilgisi verildi. Bu noktada servis süresinin toplamda 2 saati bulabilecek süreci için yetkili servisin özel olarak sürücü de gönderebileceği bilgisi hatırlatıldı.
44/57
Arkasından daha 15.000 km’ye gelmemiş olsa da benzinli, runflat lastikli Mercedes A Sedan test otomobilinin ilk servisinde neler yapıldığını görüntüledik.
45/57
Servis içerisinde tekrar lifte çıkarılan Mercedes A Sedan’ın lastikleri alt kaplamaları detaylı şekilde kontrol edildi.
46/57
Arkasından liftte bulunan otomobilin motor yağı boşaltıldı.
47/57
Liftten indirilen otomobilin ön tarafında çalışmak için özel hazırlanan kaplamalar takıldıktan sonra 5 litre tam sentetik yağ eklendi.
48/57
Arkasından koltuklarına kılıf çekilen ve direksiyonu streç ile sarıldığını gördüğümüz Mercedes A Sedan’ın sıvı kontrolleri ve su tamamlamaları yapıldı.
49/57
Sonrasında sıra bu bakımda yağ, hava ve klima filtrelerinin değişimi yapıldı.
50/57
Bu haberin hazırlanmasından sonra bu listede güncellenme olabileceğini de not olarak aktarmamızda fayda var.
51/57
Mercedes'in bu servis bakımı sırasında uygulamalar ile sahibi otomobili takip edebiliyor
52/57
SESLİ KOMUT SİSTEMİ TESTİ
Mercedes A Sedan’ın Türkiye’de yapılan ilk servis bakımını görüntüledikten sonra sesi komut sistemini yetkili ile beraber test ettik.
53/57
Komutları tam olarak veren yetkilinin 10 komutundan 9’unun Mercedes A Sedan tarafından uygulandığını gördük.
54/57
Mercedes yetkilisi, sesli komut sorunlarıyla alakalı yardım için önemli bir bilgiyi daha paylaştı. Yetkilinin “Mercedes yardım” sözüne cevap veren otomobil, “Araç fonksiyonları yardımı” dendiği zaman hangi sesli komutların aktif olduğunu bize aktardı.
55/57
Mercedes’in “Radyoyu kapat” komutu yerine medyanın sesinin kısılması fonksiyonunun kullanıldığını belirten yetkili, radyo kanallarının sesle kontrolünü test aracında gösterdi. Araç, bu noktada Mercedes yetkilisinin talimatlarına uyum sağladı.
56/57
Mercedes A Sedan’ın Akşam Araba Pazarı’na konukluğunun yazılı kısmı burada sona erdi. Burada paylaştığımız bilgileri video olarak izlemek için Akşam TV’nin Araba Pazarı sayfasını inceleyebilirsiniz.