Türk Hava Kuvvetleri’nin İzmir Çiğli’de konuşlu 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’na uçan Hürkuş-B, burada Temel Eğitim Filosu 122. Filo (Akrep) pilotlarının kabul testlerine katılıyor.
2/9
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin milli olarak tasarlayıp ürettiği Hürkuş-B buradaki testleri başarıyla tamamlarsa envantere girişinin önünde engel kalmayacak. Bu durumda ilk uçak derhal kuvvete teslim edilecek.
3/9
Savunma Sanayii Başkanlığı’nın resmi internet sayfasında yer alan proje sayfasında da “HÜRKUŞ-B kapsamındaki temel eğitim uçaklarımızın ilkinin 2018 yılında, son uçağın ise 2019 yılında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edilmesi planlanmaktadır” ifadesi yer alıyor.
4/9
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Haziran ayında TUSAŞ tesislerine gerçekleştirdiği bir ziyarette imalat hatları gezilmiş ve dört adet Hürkuş-B’nin hazır olduğu görülmüştü.
5/9
TUSAŞ, kuvvete toplam 15 adet uçak teslim edecek.
6/9
Sivil havacılık sertifikası için üretilen Hürkuş-A ve pilot eğitimi için üretilen Hürkuş-B’nin yanı sıra Yakın Hava Destek (Close Air Support/CAS) görevleri için silahlı Hürkuş-C üretimine yönelik çalışmalar devam ediyor.
7/9
Türk Hava Kuvvetleri uzun bir süredir pilotlarını Kore Havacılık Şirketi KAI’nin lisansı ile üretilen 40 adet KT-1T uçakları ile eğitiyordu.
8/9
Hürkuş-B’nin envantere girmesi yalnız TUSAŞ için değil Türk Havacılık tarihi için de önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor. Türkiye için üretilen 40 adet KT-1T’nin yanı sıra hazır uçak sayısını arttırmak üzere 15 adet uçak daha tedarik edilmek isteniyordu.
9/9
Bu teslimat ile KT-1T’nin Türkiye’de lisans altında üretime gerek kalmadan uçaklar envantere alınmış olacak.