AA muhabirinin TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğünden edindiği bilgiye göre, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde ulaştırmanın diğer alanlarında yaşanan daralmanın aksine demir yolu yük taşımacılığında hem taşınan ürün çeşidi hem de miktarı arttı.
Taşınan bor miktarı yüzde 369 arttı
Bor madeni taşınan vagon sayısı bu yılın ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 371 artarak 1824'ten 8 bin 583'e ulaştı.
Aynı dönemde taşınan ürün miktarı da yüzde 369 artışla, 95 bin 463 tondan 447 bin 622 tona yükseldi.
Türkiye'den Çin'e demir yoluyla sadece 2 haftada bor taşınabiliyor
Öte yandan, dünyanın en önemli ekonomilerinden olan Çin'e demir yoluyla bor taşınmasında yılın ilk 4 ayında önemli gelişmeler yaşandı.
31 Ocak 2021'de 27 vagonla 1400 ton, 11 Nisan 2021'de 48 vagonla 1343 ton olmak üzere toplam 75 vagonla 2 bin 743 ton bor, 7 bin 792 kilometre yol kat etti.
2 kıta, 2 deniz ve 5 ülkeden geçilerek deniz yoluyla yaklaşık 45 ile 60 gün arasında gerçekleştirilen ihracat, demir yoluyla 15-20 günde tamamlandı.
Türkiye'nin maden ihracatında en önemli kalemlerden birinin bor olduğu ve ülkenin 2020'de 1,73 milyon ton satışla dünya bor sektöründeki liderliğini sürdürdüğü göz önüne alındığında, küresel talebin yüzde 57'sini karşılayan Türkiye'nin bor taşımalarını demir yoluna kaydırması büyük önem taşıyor.
Ülkenin birçok noktasından Bakü-Tiflis-Kars ve Orta Koridor üzerinden yapılan ihracatın gelecek yıllarda daha da artması bekleniyor.
Demir yoluyla taşınan seramik ve mermer miktarı da arttı
Demir yoluyla seramik taşınan vagon sayısı ocak-nisan döneminde yıllık bazda yüzde 95,3 artarak 1133'ten 2 bin 213'e çıktı.