Ustanın en çok dikkat ettiği şey: 'Başkası yolun kenarına çektirir, bu kazaya sebep olur'
Geçen haftalarda Kartal oto pazarına götürdüğümüz Honda Civic Sedan’ı bugün yetkili servise götürerek 30.000 km bakımını deneyimledik. Honda Civic Sedan bakımında en çok öne çıkan lastiklerin ve yürüyen aksamın bakımına özellikle dikkat edilmesi oldu. Otomobilin pek çok yerinde meydana gelen arızanın insanları yolda bırakacağını belirten yetkili, Özellikle lastikler ve yürüyen aksam kontrolüne dikkat ediyoruz. Motorda bir arıza seni yolun kenarına çektirir, yürüyen aksamda ve lastikte çıkacak arıza kazalara, can kayıplarına neden olabilir’ uyarısında bulundu.
Otomobillerin bakım aralıklarına dikkat etmek çok detaycı bir yaklaşım olarak gelse bile her gün yüzlerce kilometre yol yaptığımız bu makinelerin bakımlarının eksiksiz olması çok önemlidir. Sizi, eve, okula, hastaneye, doktora ve sevdiklerinize ulaştıran otomobillerin saat gibi işlemesi için bakımlarının zamanında ve ehil eller tarafından yapılması ayrı kıymettedir. Geçen hafta Kartal oto pazarını ziyarette kullandığımız Honda Civic Sedan’ın bugün gerçekleşen 30.000 km bakımını bu şartları gözeterek sizin için izledik, merak ettiğimiz noktaların detaylarını sorduk.
TM Dijital Haber Merkezi / Hasan Aytekin
2/10
30. 000 BAKIMINDA NELER YAPILIYOR?
İster özel servis tercih edin, isterseniz yetkili servis olsun, bakım günlerinde otomobiller konusunda en çok bilgiyi edinebileceğiniz yere gitmiş olursunuz. Otomobilin üretimini yapan mühendislerden sonra en çok bilgi sahibi olacağınız kişiler servis ustalarıdır.
3/10
Üstelik çayları boldur, mühendisler kadar ulaşılmaz ve az değildirler, son noktada en sarih şekilde bilgilerini paylaşmayı severler. Ustanın anlatımı sırasında, o otomotiv mühendislerden bile fazla bilgisi olduğunu düşünebilirsiniz. Otomobilin ilk kontrolleri yapılırken ‘30.000 bakımında neler yapılıyor?’ dediğimizde Soner Usta da aynı şekilde ‘Ne yapacaksan bilgisayardan çıkıyor’ dedi.
4/10
22 yıllık deneyimi olan usta bu listenin yapılırken her aşamanın tek tek kontrollü şekilde otomobilin elden geçildiğini, lastiklere ve yürüyen aksama önem verdiklerini söyledi. Bizim getirdiğimiz otomobilin fren disklerine bakan Soner Usta, otomobilin sıfır ayarında durduğunu belirterek, bu kullanımla 100.000 km’ye kadar disklerde aşınma beklemediğini söyledi. Lifte kaldırılıp kontrol edilen otomobilin altında küçük bir çarpma belirleyen Soner Usta bunun müdahale gerektirmediğini söyledi.
5/10
SOL ARKA LASTİK PATLAK ÇIKTI, MANTAR YAMA İLE TAMİR EDİLDİ
Yapılan kontrolde otomobil sahibine sürpriz olan bir gelişme yaşandı. Sol arka lastiğe saplanan çiviyle birlikte buraya geldiğimiz ortaya çıktı. Lastik konusunda otomobile müdahale eden Sedat Usta, lastiklere ve balansa her bakımda dikkat ettiklerini söyledikten sonra, lastiğin tamiri hakkında farklı bir bilgi verdi.
6/10
Tamirde fitil yama kullanmadıklarını belirten Sedat Usta, kullandıkları mantar yamanın daha üstün olduğundan bahsetti. Mantar yamanın lastik için telleri kırmadığının, fitil yama gibi çürümediğini ve sürülen solüsyonun da etkisiyle zaman içinde mantar yamanın lastikle bütünleştiğini söyledi.
7/10
FABRİKA ÇIKIŞLI LPG’Lİ OTOMOBİL NEDEN AVANTAJ
Honda’nın bu otomobilde fabrika çıkışlı LPG kullanmasından bahseden yetkililer, bu sistemin otomobille tam uyumuna dikkat çektiler. Fabrikada takılan sistemin kendi garantilerinde olduğunu söyleyen yetkililer, bakım noktasında otomobilde yapılan bakım sürecinin kısalığını ‘Fabrika LPG olunca buraya gelince bakım bitiyor. Öteki halde LPG için ayıca tercih ettiğiniz markaya gitmeniz gerekiyor’ sözleriyle anlattılar.
8/10
PARA - ZAMAN VE GENEL DENEYİMLERİMİZ
Yetkili servise otomobili yaklaşık sabah 9:30’da teslim ettik. Yaklaşık bir saat sürdüğü söylenen yıkama dâhil tüm işlemlerin bitmesi öğlen 12:15’i buldu. Yaklaşık 3 saatte 30.000 km bakımı bitti, diyebiliriz.
9/10
Bu bakımın ücret bilgilerini sorduğumuzda yaklaşık fiyat olarak 1.250-1.300 TL bilgisi verildi. Bizim götürdüğümüz otomobil için 1.300 TL olarak belirlenen tutar, yaklaşık yüzde 10 indirimle 1.165 TL olarak faturalandı.
10/10
‘Bakımda başka nelerin masrafını ödemek durumunda kalabilirdik?’ Sorusunun cevaplarında şunlar var: Şanzıman yağı değişseydi 2.050 TL, artı fren hidroliği gerekirse 150 TL daha fatura edilirmiş. Tabi bu bilgiler 27.06.2019 için geçerli olduğunu belirtmeliyim. Son bilgi, bir sonraki bakım 40.000 km’de olacak.