AA, Türk Hava Kuvvetlerine pilot yetiştiren tek merkez olan İzmir'in Çiğli ilçesindeki 2. Ana Jet Üs Komutanlığındaki pilotaj eğitim aşamalarını görüntüledi.
Komutanlığın girişinde pilot adaylarını karşılayan "Bu üste dünyanın en yürekli, en bilekli, en bilgili, en disiplinli pilotları yetiştirilir" yazısı, buradaki eğitimin standardı hakkında bilgi veriyor.
2. Ana Jet Üs Komutanlığı bünyesinde bulunan filo komutanlıklarının uzmanlık alanlarına göre özel çağrı adları ve amblemleri bulunuyor.
Çağrı adları "Palaz" olan 123. Filo Komutanlığı başlangıç uçuş eğitimi, "Akrep" 122. Filo Komutanlığı temel uçuş eğitimi, "Arı" 121. Filo Komutanlığı jet uçuş eğitimi, "Puma" 125. Filo Komutanlığı ulaştırma uçakları ve helikopter pilotaj eğitimi, "Öncü" 124. Standardize Filo Komutanlığı ise eğitmen ve öğrenci eğitimi veriyor.
Bilgi ve kabiliyet öne çıkıyor
2. Ana Jet Üs Komutanlığında pilot adayları, ilk aşamada "Palaz" çağrı adlı filoda eğitime alınıyor.
Başlangıç uçuş eğitimini başarıyla tamamlayan pilot adayları, "Akrep" çağrı adlı filoda temel uçuş eğitimine geçiyor. Burada çift kokpitli, pervaneli, turboprop motorlu KT-1T eğitim uçağının hem simülatör hem gerçek uçuşu kombine olarak devam ediyor.
Simülatör ve uçuş eşgüdümlü sürüyor
Eğitim süreci hakkında bilgi veren 122. Filo Komutanı, başlangıç uçuşunu başarıyla tamamlayan pilot adaylarına temel uçuş eğitimi verdiklerini belirterek, "Filomuzda temel uçuş eğitimi, intibak ve akrobasilerden oluşan görerek, alet, kol, seyrüsefer ve gece uçuşlarından oluşmaktadır. Bu uçuşları KT-1T uçakları ve aynı zamanda simülatörleriyle yapmaktayız." diye konuştu.
Eğitim kapsamında KT-1T uçağı ile akrobasi hareketlerini icra eden pilot adayı teğmen ise 1 saat 10 dakika süren ve yorucu geçen sortisinin ardından yaptığı açıklamada, "İndikten sonra uçuşun yaşattığı zevk, bu yorgunluğu üstümüzden alıyor. Güzel bir sortiydi, pilotluğa giden bu yolda bir adım daha atmış oldum." diye konuştu.
2. Ana Jet Üs Komutanlığında pilot adayı öğrenciler, akademik, simülatör ve uygulamalı eğitimin yanı sıra haftada 3 gün, uçuş sırasında maruz kalacakları g kuvvetine (ani hız değişimleri ve manevralar sırasında pilotların maruz kaldığı kuvvet) karşı g toleransını artırıcı, kuvvet ve dayanıklılığa yönelik antrenman yapıyor.